Tuesday, January 4, 2011

Kembali Ke alam persekolahan.......

       Anak-anakku hari ini memulakan kembali persekolahan mereka setelah hampir dua bulan RELAKS kat rumah..... Mcm2 karenah mereka di sepanjangs CUTI SEKOLAH .......... NNamun apapun pastinya kini aku lebih sunyi dik dah terbiasa dengan keributan mereka sebelum ini.

       Macam biasa juga aku mesti mempastikan anak2ku mengambil SPIRULINA ELKEN sebagai menu utama sarapan mereka sebelum ke sekolah selain sajian lain. Ini untuk memastikan khasiat yang cukup bagi kesihatan minda  mereka yang selalu TIDAK BERMAYA.

Aku sedar anakku tidak sebijak mana, tidak secerdik anak2 yang lain........ tapi aku cuba  dan berusaha untuk beri yang terbaik dari segi pemakanan selain dari memberi pendidikan untuk pembentukan mereka dari segi ROHANI DAN KEPERIBADIAN mereka.........

        Anak2ku memang cukup nakal dan terkadang hampir hilang juga kesabaranku........ namun aku sedar itu adalah lumrah kehidupan yang sentiasa dipenuhi ujian dan cabaran ...........   ALLAH maha kaya dan maha mengetahui apa yang ditentukanNya..... Di sebalik kekurangan ada kelebihannya. Ada yang jadi racun ada yang jadi penawar........  Aku bersyukur sangat2 dengan keenam2 anugerah Illahi ini........




Segala pengalaman hidupku menjadi guru yang paling IKHLAS dalam hidupku......  Dan aku tahu di sebalik apa yang berlaku ada hikmahnya yang tersurat......

CORETAN
MAMA SALWA

LUV U ALL MY CHILDS   

No comments:

Post a Comment