Sunday, January 30, 2011

CORETAN PAPA DI BLOG MAMA.......

          Assalamualaikum, di kesempatan ini ingin aku luangkan coretan yang kuharapkan dapat mengisi diari tatapan harian anda sekelian di blog keluarga kami ini...... Bersyukur aku ke hadhrat Illahi kerana atas usaha adik2ku C Rose dan Elena..... maka terhasil blog keluarga kami ini..... Terima kasih adik2ku....... Apapun kami berharap mudah2an blog kami ini dapat menjadi sebahagian rutin aktiviti pembacaan di alam siber anda senua.

          Apa yang ingin kucoretkan di sini adalah sebahagian pengalamanku dalam melayari kehidupan kami yang serba sederhana ini. Seindah mana sekalipun pantai dan lautan pasti akan ada geloranya,..... dan setenang manapun air di tasik akan berkocak jua. Begitu juga dengan kehidupan kami sekeluarga yang ada pahit dan manis jua suka dan duka silih berganti. Namun aku bersyukur kerana memiliki seorang isteri dan anak2 yang sangat2 mengerti dan memahami .......
                                                                           
                                                 Inilah wajah2 kesayanganku
 
          Impianku kini hanyalah satu, untuk melihat kesejahteraan  dan kebahagiaan seluruh ahli keluargaku....
Sebagai usahaku kini , aku mencuba bidang MLM, walaupun bidang ini ramai yang tidak menggemarinya namun sebenarnya dah terlalu ramai yang berjaya meraih JUTAWAN. Walaupun nampak cabarannya namun aku yakin dengan berbekalkan keberanian untuk mencuba dan percaya dengan diri sendiri, aku terus ke depan......  Dan aku nampak kelebihannya pada syarikat ELKEN ......

           Aku mengenali ELKEN tiga tahun yang lepas. Sejak itu aku jatuh cinta pada syarikat dan produknya...... Kenapa aku begitu teuja dengan ELKEN ini...... Setelah aku, isteri dan anak2ku memperolehi kembali nikmat kesihatan  yang seakan menghilang sebelum ini. Mana taknya..... aku sendiri mengalami penyakit kulit di bahagian kaki dan tangan yang agak kronik sejak aku berusia 7 tahun lagi...... Bermula dengan mengelupas di bahagian jari kaki, kemudian berair dan akhirnya semakin teruk bila dah ada jangkitan kuman. Selama itulah bertahun ayahku berusaha untuk mengubati penyakitku ini namun hasilnya sementara saja dan ianya akan berulang sehinggalah aku berkahwin dan masih tak sembuh juga. 

          Tapi alhamdulillah, aku ditemukan dengan produk2 bermutu  dari syarikat ELKEN ini, akhirnya masalahku selesai. Begitu juga dengan isteriku, penyakit2nya juga sembuh setelah hampir  22 tahun menderita. Masalah sembelit yang kronik, gastrik juga migrain yang teruk. Di saat dia kesakitan aku tidak sampai hati menatapinya....... Biasanya aku akan membawanya berjumpa doktor dan ada kalanya aku mencari penawarnya di farmasi dan tak kurang juga mencuba produk2 syarikat lain. Namun kesannya tak lama. Penyakitnya akan datang balik. Aku bersyukur KONSEP MRT (MOLECULAR REFORM THERAPY) yang dibawa oleh ELKEN memang berkesan dalam menyembuhkan apa jua penyakit lantaran fungsinya memulihkan sel2 tubuh manusia.

           Anak2ku pulak memang sering saja sakit. Demam, batuk dan selsema tak usah  nak kata la.... Memang kerap. Masalah alahan juga turut menganggu. Setiap bulan ada saja yang kubawa ke klinik, silih berganti. Sebagai kakitangan kerajaan memang ada kemudahan pembiayaan rawatan. Biasanya tak sampai setahun peruntukan tu dah abis...... Namun sejak aku mula mengamalkan konsep MRT ELKEN dalam keluargaku, memang sangat2 nampak perubahanya yang aku sendiri  tidak menyedari pada awalnya.
Sebab itulah walaupun aku sendiri dah tawar hati terhadap MLM ni,  namun timbul semangatku untuk mengongsikan keunikan ELKEN dengan sesiapa saja di bumi Allah ini bagi memperolehi kembali nikmat kesihatan mereka dan bagi yang sihat akan bertambah sejahtera lagi kehidupan mereka, insyaAllah.....


         Bagiku keterujaanku terhadap ELKEN ini memang logik. Begitu juga rakan2 kongsi kami di dalam ELKEN ni yang kebanyakannya adalah bermula dengan masalah kesihatan samada yang kronik maupun biasa2 saja, tapi kini dah dapat kembali nikmat kesihatan mereka malahan juga dah memeperoleh kebebasan kewangan dalam kehidupan mereka. Itulah yang aku impikan, selain dapat memberi peluang sesiapa juga untuk sihat malah juga mampu menjana pendapatan yang lumayan dalam syarikat yang unggul ini yang telah melahirkan seramai 77 orang jutawan sehingga hari ini.
                                                                                
         Apa yang kuharapkan sekiranya anda berminat untuk mengalami kesihatan, kecantikan dan kekayaan insyaAllah bolah kita dapatkan dalam ELKEN...... Dan hingga kini aku sedang berusaha untuk memenuhi dan meraih impian untuk mengenggam sebuah kejayaan selepas memiliki nikmat kesihatan yang sangat bermakna ini..... Cubalah beri peluang kepada diri anda sendiri dengan menyertai syarikat ELKEN ini sekarang dan nikmati apa yang saya sedang kongsikan ketika ini...... Mendaftarlah sekarang dan aku yakin anda semua pasti turut TERUJA ..........

         Ku akhiri dulu coretanku ini, dan kuhargai masa anda kerana sudi menatapi apa yang kukongsikan menerusi blog keluargaku ini. Yang terbaik adalah dari Allah jua, andai ada kesilapan bicara itu adalah kelemahanku sebagai insan biasa........ Andai ada kesempatan lagi akan kucoretkan lagi sesuatu untuk tatapan semua.

Dan buat semua inilah dariku untuk anda........
MAHER ZAIN - INSYAALLAH LYRICS

  • Maher Zain: InsyaAllah Lyrics  
  •                                                                                   
Everytime you feel like you cannot go on 

You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah 2x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah 2x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah 2x
Insya Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah 2x
Insya Allah we`ll find the way


Inserted from <
      


IKHLAS

CORETAN PAPA
SUMAGI

DOAKAN KEJAYAANKU.............  


       

No comments:

Post a Comment