Thursday, December 30, 2010

Kesihatan merupakan anugerah......

      Dewasa kini memang ramai yang mengakui bahawa kesihatan sangat2 penting,........ namun adakah mereka benar2 mementingkan dan menghargai kesihatan mereka sendiri...... Apa yang berlaku hari ini memang benar2 merisaukan.......

       Apa yang berlaku pada diriku dan keluargaku sebelum ini boleh dijadikan iktibar dan pengajaran kita bersama.......   Aku mengalami sembelit sejak usiaku belasan tahun lagi,..... Masih ku ingat lagi sewaktu aku berada di tingkatan enam dulu, aku menetap di asrama...... Ketika itu bermula lah masalahku ini...... Disebabkan keadaan tandas yang kotor aku mula menahan *buang air besarku*........Lama kelamaan rupanya membawa padah pada diriku sehinggalah ketika aku berjaya menemui pentelesaiannya bila aku melibatkan diri secara serius dalam dunia ELKEN.......

        Aku sesungguhnya tidak mempedulikan masalahku itu sehingalah kemudiannya aku dihinggapi dengan masalah yang seterusnya........ Kalian pasti dapat meneka apakah problem yang ku maksudkan........ Migrain pulak menyerangku....... Selama berbelas tahun aku menderita ....... dan  timbul juga beberapa penyakit sampingan yang lain....... aku mengalami gastrik yang sangat2 serius, kembung perut dan alahan yang ketara....... Selama hampir 20 tahun aku seperti ketagihan ubat dan penahan sakit. Selama itu jugalah aku menjadi peminat setia gudang2 ubat dan farmasi........  Klinik2 dan hospital menjadi rutinku.....

         Setelah aku mengenali ELKEN dan mula mengamalkan PRODUK MRTnya Alhamdulillah.......... apa yang ku deritai mulai berkurangan...... Cubalah anda menilai dan memperhatikan apa yang kupaparkan di sini..... Adakah anda cukup PERIHATIN dengan masalah kesihatan ANDA ..........

Coretan,
Mama Saluwa

No comments:

Post a Comment